מגמות טכנולוגיות גדולות ב 2022 שכדאי להכיר ושיחה עם ירון מוראדי על האינטרנט של הדברים

מבינה מלאכותית לקניות ללא מגע, הטכנולוגיה העסקית מתפתחת כל הזמן. הנה כמה מגמות טכנולוגיות גדולות שצריכים לדעת עליהן בשנת 2022.

האינטרנט של הדברים

האינטרנט של הדברים (IoT) הוא התפתחות טכנולוגית משנה משחק. ה IOT מאפשר למכשירים לבישים, מכשירי חשמל ביתיים ומכשירים רבים אחרים לשתף נתונים ולתקשר אחד עם השני. חיישנים ותוכנות מאפשרים את הקישוריות הזו. הודות לרשת ה 5G, מהירות העברת הנתונים היא מהירה יותר ובנוסף מאפשרת לרשתות את היכולת להתמודד עם מספר הולך וגדל של מכשירים המחוברים לאינטרנט.

ה-IoT מאפשר ליזמים לפתח חדשנות המוסיפה ערך רב בתעשיות כגון מכשירי בריאות שונים, ייצור, קמעונאות, ועוד. לדוגמה, מוצרי מדף יכולים להכיל חיישנים המאפשרים לך לעקוב אחר רמות המלאי, ולחסוך את הזמן והעלות של בדיקות מלאי ידניות ועל ידי כך לאפשר ניהול אוטומטי של מערכות המלאי.

שוחחנו על האינטרנט של הדברים עם ירון מוראדי, יזם ומנכל חברת הייטק, שהיה מייסד ומנכל מגנטיו מובייל – מוצר חברתי לביש שידע להעביר מידע במהירות בין קבוצות אנשים ולקשר בין אנשים בעלי רצונות דומים. "התפתחות של תעשיות מהסוג הזה לוקחת גם 15 שנה, כשדיברנו בעבר על האינטרנט של הדברים לא תמיד היה קל לשכנע. והיום כמובן האינטרנט של הדברים מתפשט כמעט לכל דבר, ממכשירי קצה ועד רכבים. היינו בין הראשונים בעולם לפתח טכנולוגיה מורכבת המשולבת בתוך מוצר אקססורי לביש שבאמצעות העברת נתונים מהירה על גבי טכנולוגית רדיו, וחיבור לאינטרנט, סיפק מגוון רחב של שימושים. טיימינג הוא בעיני הדבר החשוב ביותר בסטארטאפ, והיום הטיימינג בתחום האינטרנט של הדברים בהחלט מאפשר הזדמנויות לחדשנות במגוון רחב של אפליקציות".

"שימוש נוסף חשוב בעיני באינטרנט של הדברים אלו מערכות אוטומטיות לניהול המצאי של רשתות קמעונאות גדולות. אלו ארגונים שיש בהם גם מאות אלפי פריטים בכל זמן נתון. הרבה מאיתנו נתקלו בשאלה האם יש את המידה של פריט מסוים אותו אנחנו רוצים לרכוש ואת הרגע בוא המוכר יוצא לחיפוש הרפתקני במחסני החנות היכן נמצא הפריט על המדף. עכשיו תארו לכם ששרשרת האספקה מתחילה בכלל מקו הייצור. כלומר יש צורך הכרחי של מנהלים ברשתות לקבל תמונה כללית של הפריטים אצלם ברשת. בין אם לניהול מלאי, תחזיות ועד להעברת פריטים בין סניפים. חיבור הפרטים לאינטרנט של הדברים מאפשר את זה. ישנן חברות בעולם שכבר מאמצות טכנולוגיות מהסוג הזה".

בינה מלאכותית

עם התפתחות טכנולוגיות חכמות, נראה שמוקמים סביבנו הרה מיזמים המבוססים על בינה מלאכותית (AI). בינה מלאכותית למשל יכולה לייעל תהליכים כמו אבטחת סייבר וניהול קשרי לקוחות (CRM). עסקים קטנים רבים בארה"ב כבר יישמו חיפושים קוליים וקניות מותאמות אישית.

יזמים וסטארטאפים יכולים לקחת קרדיט על פיתוחים רבים של AI. מהערכת סיכונים לניתוח התנהגות לקוחות, בינה מלאכותית היא הזדמנות לחדשנות שיזמים צריכים לזכור.

מהירות מהירה יותר עם תקשורת  5G

השקת  ה 5G החלה סביב שנת 2019 וצוברת תאוצה כעת לאחר תקופת הקוביד. תקשורת ה 5G מאפשרת ליהנות ממעבר נתונים מהיר יותר ומפחות עיכובים במעבר נתונים.

אבטחת סייבר

פגישות מקוונות ועבודה מרחוק הפכו לדבר שבשגרה, מה שהופך עסקים לפגיעים יותר לתוכנות זדוניות והונאות. סטארט-אפים ועסקים קטנים צריכים לשקול ליישם אמצעי אבטחת סייבר כדי למזער איומי סייבר המתפתחים כל הזמן. טכנולוגיות גיבוי ושחזור, כמו גם תוכנות אנטי-וירוס, חשובות כעת יותר מתמיד.

חברות סייבר הינם אחת מהתעשיות עתירות הידע הצומחות והיקף גיוסי ההון הינו גבוה במיוחד בהשוואה לסקטורים אחרים בתחומי ההייטק.

תשלום ללא מגע

על פי ירון מוראדי, תוצר לוואי של המגיפה הוא האצת השימוש בטכנולוגיות תשלום ללא מגע. בשנת 2022, באופן טבעי, צרכנים העדיפו לשלם ללא מגע. הדבר גרם להאצת יישום טכנולוגיות תשלום ללא מגע על ידי רשתות קמעונאות גדולות, ולאחר מכן זה התפשט גם לעסקים קטנים יותר ואף לארגונים גדולים. היום כמעט ואין מקום שלא ניתן לשלם בו ללא מגע. הטרנד של תשלום ללא מגע פותח הזדמנויות חדשות ליזמים.

מציאות רבודה

מציאות רבודה (AR) הוא כלי דיגיטלי שצובר פופולריות. יזמים יכולים לפתח טכנולוגיות AR חדשות או להשתמש ב-AR כדי לשפר תהליכים בעסקים הקיימים. AR מוסיפה שיפורים דיגיטליים למציאות קיימת, כגון הכשרת עובדים חדשים או ניסיון לצבוע חדרים או רהיטים בחדר ועוד.

פרסום במדיה חברתית

ממשפיענים ועד מודעות תשלום לפי קליק, המדיה החברתית ממשיכה להיות משאב שיווקי חזק עבור יזמים. משפיענים אותנטים, מוכרים יותר או מוכרים פחות, יכולים לעזור לעסקים ליצור קשר עם לקוחות, לבנות אמון ולתרום לבניית מותג. כחלק מהצמיחה של תעשיית המשפיענים פותחו פלטפורמות אונליין שונות המאפשרות לחבר בין חברות למשפיענים על פי תחומי עניין, עלויות ועוד. 
עם בניית אסטרטגיה שווקית נכונה, פרסום ברשתות חברתיות הוא דרך יעילה להגיע לקהל היעד שלך, להעלות מודעות וכמובן לייצר מכירות. 
בשנת 2022, יזמים יכולים להשתמש במגמות טכנולוגיות כדי לפרוץ לשווקים חדשים או לייעל את העסק הקיים שלהם. המפתח הוא להישאר מעודכן ופתוח לגבי התפתחויות טכנולוגיות חדשות.
Blogging
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כרטיס ביקור דיגיטלי לעסקים
כרטיסי ביקור הם חלק חשוב מאוד בכל עסק. הם משמשים כדי לגרום לאנשים להיות מודעים לחברה, למוצריה...
קרא עוד »
יונ 13, 2022
החלפת מסך באייפון איקס X
לא פעם מכשירים סלולריים חכמים ידרשו תיקון בעקבות בעיה כלשהי ברכיבים השונים או כל בעיה טכנית אחרת....
קרא עוד »
יונ 13, 2019
ריצוף אבן טבעית – איפה זה מתאים?
רוצים ריצוף אבן טבעית בביתכם ותוהים מה המקומות האידאליים לביצוע של ריצוף מהסוג הזה? ובכן, בין...
קרא עוד »
אפר 03, 2021